28 Ocak 2014 Salı

KREP VE SEBZE ARASINDAKİ MUHTEŞEM İLİŞKİ

Gurur 3 yaşına kadar ne verirsek yiyen bir çocuktu. Ama büyüdükçe ve kreşe başlayınca sebze yediremez oldum.Daha doğrusu sevdiği yemekler oldu artık, seçmeye başladı, kendi isteklerini söylemeye başladı. Fakat bir şekilde tabiy ki sebze meyve yemesi gerekiyor. Yemek saatlerinde kriz yaşıyorduk.
Yeni yeni alternatifler türetmeye başladık. Pazarda satılan kış sebzeleri:
Balkabağı-Kereviz-Brokoli-Bürüksel lahanası-Ispanak-havuç-karnıbahar-pırasa aldıklarımız
Bunun yanı sıra bakliyatlar:
Kuru Fasulye-Nohut-Mısır-barbunya fasulye

Balkabağının çorbasını yapıyorum.
Kereviz, brokoli, brüksel lahanası,havuç hepsini buharda haşlayıp soğan sarımsak ve unla kavurup ç.orbasını yapıyorum.
Brokoliyi yine buharda haşlayıp krep hamurunun içine katıyorum ve çok lezzetli oluyor.
Aynı işlemi nohut içinde yapıyorum. Nohutu haşlayıp rondodan geçirip krep hamuruna katıyorum. Nohut olduğunu farketmeden afiyetle yiyor.
Aynı işlemi balkabağı için de yapıyorum. Krep hamurunun içine balkabağını çiğden rendeliyorum.

Yemeklerini yediremesem bile bir şekilde midesine girmiş olmasının rahatlığı ile yaşıyorum....

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder