16 Ocak 2013 Çarşamba

ADAM GİBİ ADAM...

"Sadık" Gurur'un Gül Annesinin karşısında oturan komşunun oğlu.Gurur'dan bir yaş büyük yani 4 yaşında. Tam karşı dairelerinde olduğu için Sadık ile komşuculuk oynarlar. Bazen Sadık gelir oynamaya, bazen bizimkiler giderler.Ama çok dikkatini çeken bir arkadaş değildir Sadık.Çok kanı ısınmamıştır tanıdığından beri ama yinede arada bir oyun oynarlar.
Geçen akşam Gurur'u almaya gittiğimde kapıda öpüşüp koklaşıp sarıldıktan sonra -Bugün sadıkla oynamaya gittim dedi.Aferin Oğluma güzel oyunlar oynadınız mı diyerek Gurur'u aldım, arabamıza bindik evimizin yolunu tuttuk. Arabada havadan sudan konuşurken;
-Anne Sadık adam değil. dedi.
Ben direksiyonda ne dediğini anlamaya çalışırken tekrar aynı şeyi söyledi. Oğlum neden böyle diyosun dedim.Ne yaptı ki Sadık. Gurur'dan tekrar bir cümle
-Manyak Sadık..
Yeniden dumur olmuş bir vaziyette, neden öyle diyosun falan.baktım ki kızmış Sadık'a bizimki. Artık bende üstüne gitmeden
-Peki Adam ne demek oğlum..
-Adam ben anne...(İçimin yağları eridi eridi  eridi...)
Tabi yine aynı şey düz mantık..Gurur için Adam olmak güzel birşey, çünkü anne yani ben arada sırada Adam Oğlum benim diye seviyor. Eğer Anne ballandıra ballandıra Adam Oğlum diyorsa demek ki Adam olmak iyi birşey. Sadık da Gurur'a oyuncağını vermiyorsa Adam Değil....

Adam gibi Adam olmak diye bir deyim vardır ya Türkçemizde. Aslında hiçde sevmediğim bir deyimdir.Adam nedir ki? kendi fikrimce düzgün erkek anlamında galiba. Ama adam gibi adam olunca en düzgün erkek mi oluyor..)))
Ekşi sözlükte bununla ilgili epey komik açıklamalar var.
http://www.eksisozluk.com/show.asp?t=adam+gibi+adam hatta şu çok komik -medyaya malolmus hanımlarımızın eski basarisiz iliskilerindeki partnerlarina bok atmak icin uydurmus olabilecegi benzetme. Hatta bunu okuduktan sonra çocuğuma ne kötü bir şey öğretmiş oldum diye kendimide ayıplamadan geçemedim.
Ama bi dakka yaaa. Ben oğluma hiç adam gibi adam demedim ki. -Adam- dedim sadece.  Yani kötü birşey öğretmedimmm.Yupppiiiiiii....Gurur bunu okuduğunda kesin deli bu kadın diyecek benim için...)))

GURUR İÇİN...
Bana ne dersen de bal oğlum. Ben seni sevmek için kelime lügatımda en güzel sözcükleri bile sana yakıştıramazken, sen bana ne dersen de.... Senin için yeniden öğreniyorum ben, senin için yeniden okula başladım ben..ANNELİK İLKÖĞRETİM OKULU...kaç tane çocuk kitabı okudum sana almadan önce (içinde kötü mesaj veren bir hikaye olmasın diye), kaç tane çocuk şarkısı ezberledim..MONTESSORİ EĞİTİMİ diye bir eğitim var, ülkemizde yeni yeni uygulanmaya başladı, ben bu eğitim şekliyle ilgili nerdeyse tüm yazıları hatim ettim.Sadece eğitimine bir gram daha fazla katkım olsun diye.Hayatım MONTESSORİ EĞİTİMİ oldu.Doğduğundan beri Alerjik Rinitin ve buna bağlı burun tıkanıklığın olduğu için ve ben o minik burnunu açmak için doktorunun yani Prof.Dr. Recep SANCAK'ın (tedavinde katkısı büyüktür) makalelerini, doktora tezlerini bile okudum.Alerjik Rinit ve burun tıkanıklığı ile  ilgili nerdeyse bir pratisyen doktordan daha fazla bilgim var. Sana burnun tıkanmadan rahat geceler ve günler geçirtmek için.(Allahtan internet var.) Hayatım boyunca Cin Ali (Cin Ali ne diye merak edersen internete bak, çok güleceğine eminim) bile çizmekte nefret eden ben kendimi aştım. Sana öğretmek için en son ördek resmi yaptım.(hatırlarsan dicem ama hatırlamayacan) .Yaban Mersini-Balkabağı-Kereviz le ve bunu gibi birçok sebze meyva ile yakından tanıştı mutfağımız sayende. Tabi bu arada yaratıcılık gelişti.Sana bunları yedirebilmek için yaratıcı fikirler ürettim her seferinde..Kerevizi çorbalara kattık sorun yok.Balkabağını tatlı yaptık, üzerine tavuk göğsü koyduk az şekerli, yaban mersini ile epey bir mücadele ettik.Çayını demledik sanki pek bir faydalı olmayacak gibi geldi annelik ya. Havanda ezdim üzerine kötü gün dostu tavuk göğsü.2 yaşında kan ölçümünde kan sınırda çıkmıştı hemşire dil ve ciğer yedirin demişti. Yedirdim ama sana onları şimdi ne şekilde yedirdiğimi söylemicem.)))   Daha bunun gibi neler neler.....
Şimdi sen bana ne dersen de oğlummm....Sağlığın sıhhatin keyfin yerinde olsun yeter ömrün boyunca...

   

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder