23 Ocak 2013 Çarşamba

3 YAŞ HARİTAMIZ...

Bolgger Annesi olmaya geç başladığım için (hep kızarım kendime-aklım nerdeymiş diye) şöyle genel bir harita çizeyim dedim kendi kendime..
Hadi başlayalım:

Yaş : 3 yaş (an itibari ile 37 aylık)

Fiziksel Gelişim : Boy:197 cm       Kilo:16   ( gelişim tablosuna göre tam ortalama içindeyiz. o kadar çok hareketlisin ki bu kadar kilon olması bile şaşırtıcı)

Sağlık Durumu : 1 yaşında Samsun Fakülte Çocuk Alerji ile başlayan Alerjik Rinit serüvenimiz halen devam ediyor. Bu zamana kadar toplamda 5 kere grip, bir kere nezle ve üç defa antibiyotik kullanmak zorunda kaldık. Ama o burun tıkanıklığı yok mu hala bırakmadı yakamızı. Sadece 1 yaşında 2 kere ilaç olarak burun spreyi kullandık. 1 yaşından sonra hep doğal olarak burnunu açtım. (serum fizyolojik, tonimer, cold mix, otribebe burun aspiratörü)

Yemek Menülerin: 2,5 yaşına kadar çiğneme sorunu olan bir çocuktun. Ben artık iyice endişelenmeye başladığım zamanda birden bire kahvaltıda dahil olmak üzere bizim gibi yemeye başladın. enteresan bir çocuksun.
 Sabah Kahvaltı: Sabah kalıkınca bir tatlı kaşığı 2-3 damla limon suyu sıkılmış keçi boynuzu pekmezi. Kış aylarında bazen bu bal-limon -taze zencefil olur. Bundan yarım saat sonra bir biberon süt. Bundan 1 saat sonra kahvaltı. Kaşar peynir-Beyaz peynir-köy yumurtası-tahin pekmez karışımı-tereyağı-bal-anneanne tarafından senin için çok az şekerle hazırlanmış konserve usulü meyva marmeletları (reçel yerine) fıstık ezmesi- (dönüşümlü olarak nutella ve fındık ezmesi ama çok az ve sadece hafta sonları) yine dönüşümlü olarak melemen-krep- papatesli yumurta ve her sabah bitki çayın (taze ıhlamur, ayva yaprağı- bazen yaban mersini)
Öğle Yemeği: Çorba ve yoğurt (kış mevsiminde haftada bir kere kereviz-brokoli-pırasa-patates-havuç-brüksel lahanası-balkabağı buharda haşlanarak blendırdan geçirilir ve içine erişte ile çorba yapılır.)
Ara Öğün: Ev yapımı az şekerli içinde mevsim meyvaları ile genelde limon ve portakal rendesi-yaban mersini-üzerine elma dilimleri-ceviz-fındık v.s kek dilimi veya ev yapımı kurabiye ile evde sıkılmış meyva suyu.
Akşam Yemeği:Sebze yemeği yanında pilav yada makarna- bazen köfte- ayran yada su eşliğinde yada evde ne piştiyse
Gece Yatmadan: Her zaman olmasa da evde yapılmış puding yada pirinç unu ile karıştırılmış buharda pişen balkabağı içine pekmez üzerine ceviz ile ....
Tabi bu yemek menüsü içinde haftada bir kere pizza, iki kere balık ve pizza ile dönüşümlü hamburger...
Abur Cubur Durumu: Çok şükür 3 yaşına kadar hiç bilmedin. 1 yaşından sonra çok nadir çubuk kraker yedin. Şimdi yine arada bir kinder çikolata alıyorum ama daha hiç bir tane bile çikolatayı bitiremedin.Dışarda satılan meyva suyu hiç içmedin. sucuk salam sosis görsen tanımazsın bile.(etrafında aynı yaşta olupta çocuğuna yediren çok kişi olduğu için söylüyorum.) en büyük abur cuburumuz dışarı çıktığımızda aldığımız simit.bakkal ve marketlerde çocuklar için satılan hiçbir abur cubur yedirmedim ve tanıtmadım sana. ne kötüyüm dimi. Gurur büyüdüğünde -iyi yaptın anne demiyecek biliyorum-
Sosyal İlişkilerin: Arkadaş bacak kadar çocuğun sosyal ilişkisi mi olur gün geldi neler yazıyoruz valla..))) Çok uyumlu bir çocuksun.Hangi çocuklu ortama girsen hiçbir arkadaşının canını yakmaz, genelde hep oyun oynamaktan yana olursun. Ama çok kalabalık ortamları sevmiyorsun.
En Sevdiğin Arkadaşın :Tabiyki Sevgili Özlemin kızı çok sevdiğimiz Prenses Alya.ismi geçince akan sular durur senin için.Evde hayali tüm oyunlarında Alya var tabi birde İnci Hanım. İnci Sevgili Esen'in kızı. küçük bebekliğinizde çok oynardınız daha doğrusu oynamaya çalışırdınız çünkü İnci'nin sana çok vurmuşluğu vardır. Şimdi vurma işi olmasa da sen bir türlü o günleri unutmazsın ve hep temkinli yaklaşırsın İnci'ye.
Korkularımız :Palyanço ve Öcüüü.. Palyançoyu bildikte Öcü nedir, nerden duydun hiç anlamam. Öcü diye birşey uydurup korkarsın ama şu playstation oyunları var çirkin, sevimsiz hatat benim bile ürktüğüm yaratıklardan nedense korkmazsın. O yüzden Öcü kavramı nedir senin için bilemedim..
En kızdırdığın zamanlar: Sabahları evden çıkmadan üzerini giydirmek için 100 kere oğlum gel dememe rağmen gelmeyip pis pis sırıttığın zamanlar. birde aynısını akşam yatmaya gitmeden önce yapıyorsun. Sinirrrrr oluyorummmmm......
Üzüldüğümüz Zamanlar: Neyse neye üzüldüysek hiç hatırlamıyorum, bitti gitti... 
Unutamadığım: Bir yaşında odanın ortasında duran sehpaya (niye ordaydı bebek olan bir evde, neden bir kaza olabileceği aklıma gelmedi suçlar dururum kendimi) çıkıp inmeye çalışırken kenarına burnun geldi ve kanlar içinde kaldın. Korkudan burnuna bakamadım o an. Ama bir cesaretle seni araç koltuğuna koydum ve hastaneye götürdüm. Buda bana bir ders oldu evde seni tehlikeye sokacak ne kadar eşya varsa kaldırdım.
SONUÇ: Çok şükür Allahıma keyifli geldik bu yaşa kadar, Allah ağzımızın tadını bozmasın bundan sonra da... 
  
 

3 yorum: