6 Kasım 2013 Çarşamba

CALPOL AKLANSIN ARTIK....

Genelde sevmem tıbbi konularda ahkam kesmeyi yada fazla konuşmayı ama bu sabah doktoramcam.com da okuduğum haberle biraz değinmek istedim. Aylardır gerek sosyal medyada, gerek görsel medya da gerek se tüm ebeveyn platformlarında Calpol Şurubun çocuklarda astıma yol açtığı konusu konuşuluyordu. Şahsen bunları okudukça içim kararmıştı çünkü Calpol benim çocuklarda ateş olduğu zaman en masum gördüğüm, ilaç dolabında mutlaka yedeği ile birlikte bulundurduğum bir ilaçtır. Benim gibi Alerjik Rinitli bir çocuğu olan bir anne için duyduklarım ve okuduklarım beni çok endişelendirmişti.
Gurur 1 yaşından beri Alerjik Rinite bağlı burun tıkanıklığı ve geniz akıntısı yaşayan bir çocuk. Öyle ki kış boyu geniz akıntısı bitmez.Her üç ayda bir Samsun Tıp Fakültesi Çocuk Alerji bölümü Prof. Dr. Recep SANCAK'a gideriz. Hocamın dediği her şeyi bire bir uygularız. Bu tür alerjik sorunları olan çocuklar özellikle bahar aylarında ve kış aylarında sık hastalanır ve enfeksiyon geçirirler. Biz buna rağmen 2 yaşında hiçbir enfeksiyon geçirmedik ve sadece alerji ilaçlarını kullanarak kışı atlattık.Ve ben biraz daha abartarak alerjiyi atlattığımızı düşünüyordum ki 3 yaşının başlarında burun tıkanıklığı ve enfeksiyon ile alerjik rinitimize merhaba dedik. Tabiy ki bu tür enfeksiyonlar sırasında Gurur'un hemen ateşi çıkar. Ben ateş konusunda müthiş soğukkanlı bir anneyimdir. 38.5 a kadar zaten genelde bir işlem yapmam ama ateş 38.5 da kalmış yükselmeye meyilli ise üstüne incecik kıyafler giydirir (atlet-kilot), ılık duş aldırırm. Birde alına takılan ateş düşürücü soğuk jellerden uygularım. Fazla hareket etmesini engellemek için kitap, boya bu tür faaliyetler yaptırarak dinlenik pozisyonda kalmasını sağlarım. Yemek için hiç ısrar etmem ama sıvı almasına özen gösteririm.Çocuğun genel durumu da çok önemlidir. Halsizlik, gözlerden yaş akması, uyku hali gibi durumlarda tedirgin olur ve hemen Calpol Şurup veririm. Gurur'un enfeksiyona bağlı hastalık geçirdiği durumlarda 2-3 gün ateşi sürebiliyor. Calpol- Dolven ateşi düşmediği sürece veririm. Yılda 2 yada 3 kere hastalanıp ateşi yükselen bir çocuk olmasına rağmen Calpol benim için vazgeçilmez bir ilaçtır.
Artık benim Calpol Şurup ile aramda nasıl bir bağ oluştuysa çok üzüldüm bu haberlere ve eminim benim gibi birçok anne üzülmüştür.  Bunun üzerine içimi rahatlatmam gerekiyordu ve önce Gurur'un doktorları ile konuşarak işe başladım. İkisi Profesör olmak üzere (Prof.Dr.Sabri ACAR Çocuk Hastalıkları-Prof.Dr. Recep SANCAK Çocuk Alerji) üç doktor ile görüştüm ve kesinlikle bu haberlere inanmama mı ve bununla ilgili kesinliği kanıtlanmış bir çalışma olmadığını söylediler ve hatta Recep Hocam ateşin 40 a çıkıp havale yada başka komplikasyonlara neden olmasından daha tehlikeli değildir heralde demişti.
Doktoramcam.com da değinildiği üzere Pubmed.com a girdiğimiz zaman "Coruna Üniversitesi" ve "astım" kelimelerini ingilizce yazdığımızda son 8 yıl içinde üç tane çalışma çıkıyor ve bunların hiçbiri Calpol ile ilgili değil. Pubmed doktorların çok sık kullandığı, tıbbi bilimsel araştırmaların dünya çapında yayınlandığı bir sitedir. Bu sitede bununla ilgili bir çalışmanın olmaması da içimi rahatlattı.  
Bu demek değildir ki hiçbir zaman için Calpol da zarar verebilecek hiçbir madde yok.Ama abartmadan yok içindeki boya zararlı, yok efendim şu madde dikkat eksikliğine yol açıyor, yok bu madde sindirim sistemini etkiliyor.Evet doğrudur yazıyor bunlar ama lütfen biraz insaf edelim..Çocuklarımıza yedirdiğimiz tavuklar ne kadar faydalı yada marketten aldığımız şekerler, çikolatalar, bisküviler, krakerler, (alerji sorunu yaşayan çocuklarda özellikle bisküvi ve kraker tarzı şeyler tetikleyici rol oynar.) ne kadar masum....Alınan meyva suları, sakızlar, şekerler boyalı değil mi acaba..Ve bence en önemlilerinden alınan cipsler nasıl bu kadar lezzetli oluyor biraz düşünelim bence...

2 yorum:

  1. Paylaşımınız için çok teşekkürler. Doktoramcam.com sitesine link de alabilir miyiz.

    YanıtlaSil
  2. https://www.telegraph.co.uk/news/health/10311785/Children-given-Calpol-more-likely-to-develop-asthma-says-study.html

    YanıtlaSil